Z Ptaszkowej do Grybowa

Z Ptaszkowej niebieskim szlakiem do Grybowa (zielonym) przez Jaworze. Pierwotnie tą trasę miałam zrobić z byłym już w maju, ale trochę jakby nam wtedy nie wyszło 😁 w końcu po równo 3 miesiącach, 1.08.2020 udało się zdobyć ten szczyt :D

Widoki z początku drogi na Jaworze


Wstałam o 4, żeby tuż przed 6 ruszyć na kolejny podbój Beskidu Niskiego. Przed 7 na dworcu w Tarnowie dołączyli do mnie moi staruszkowie i ruszyliśmy dalej, w nieznane 😏 


Nasz trasa 


Trasa na Jaworze z Ptaszkowej jest bardzo przyjemna i podobna do tej wiodącej grzbietem granicznym, którym miałam okazję wędrować w czasie obozu letniego. Po pierwszym ostrym podejściu potem już tylko lekko w górę, lekko w dół. W jednym miejscu, na szczycie o nazwie Postawne wśród lasu, lekko ukryty znajduje się krzyż z inskrypcją:

"W krzyżu cierpienie w krzyżu zbawienie w krzyżu nauka... 1909 - 1923"





Na samym szczycie Jaworza znajduje się wież widokowa z panoramą 360º na Beskid Sądecki i Beskid Niski na pd oraz na północ na Pogórze Rożnowskie.  A także krzyż i ołtarz poświęcony Janowi Pawłowi II.





Wieża widokowa na szczycie Jaworze, zwieńczona jest krzyżem. Sama wieża mogłaby być trochę wyższa :)

Jako przyszłemu przewodnikowi udało mi się znaleźć Pasmo Jaworzyny Krynickiej z samą Jaworzyną i Lubań w Gorcach 😆 pozostałe szczyty były dla mnie czarną magią lub były zamglone 🙍 Lackowa i Busov schowały się za drzewami.

Widok na południowy zachód


Powrót zaplanowaliśmy zielonym szlakiem do Grybowa, jednak zanim nastąpiło zejście zjedliśmy drugie śniadanie mistrzów :D nie na darmo targałam dwie wody mineralne, palnik, kawę, cedzak do kawy.... A mama miała ciasto. Szczerze, byli trochę zaskoczeni tym, ale happy 😁 choć mama dość szybko domyśliła się po co tyle maneli mam w plecaku. 

Jak potrafi wyglądać drugie śniadanie na szlaku :D

W drodze na szczyt powtarzałyśmy z mamą iglaki rosnące w naszych lasach, bo z tym mam od dziecka problem, a na kursie to też tłuką i jest przydatne, ale chyba w końcu się udało mi to ogarnąć 😅

My na szczycie wieży widokowej 


Powrót początkowo przebiegał nam bez problemów, choć stromo to szlak był dobrze oznakowany. Gdy doszliśmy w rejon Modynianki to zaczęły się schody, bo nie dość, że idzie się po betonowych płytach, to w pewnym momencie w lewo odbija szlak rowerowy, a odbicia pieszego nie było oznaczenia (czy iść prosto, czy skręcić) a za namową jakiś napotkanych ludzi, którzy mieli autem w pobliżu obiliśmy i się zaczęło... Owszem widoki cudne, ale szlak jakby zaginął, a na jednym z budynków napis Kąclowa.... 



Widoki ze zmienionej trasy :D

No, ale szliśmy dalej, po chwili pojawił się znak niebieskiej ścieżki rowerowej do Ptaszkowej, mamusia ofc już panika, ale na czuja obraliśmy kierunek Grybów i doszliśmy do zabytkowego kościoła Piotra i Pawła (z 1945 r., a ukończony w 1965 r.). Kościół - obecnie jest filią parafii w Grybowie, został wybudowany na ziemi ofiarowanej przez Katarzynę i Piotra Garbów, autorem projektu kościoła jest inż. Zdzisław Męczyński (on też zaprojektował kościół parafialny w Grybowie). 




Minąwszy ten kościół już wiedziałam gdzie jesteśmy, do celu - dworca PKP w Grybowie zostało ok. 5 km. Mamusia zaczęła przeżywać jak krowa kupę to, że się pogubiliśmy, a we mnie nadal kotłowały się myśli usłyszane dzień wcześniej wieczorem w czasie spowiedzi. Ok 15:45 z pomocą "wujka Google" i GPS-a dotarliśmy na dworzec w Grybowie, skąd wróciliśmy PKP do Tarnowa.

Kościół na Rynku w Grybowie

A korzystając ze spaceru otwartą przestrzenią, gdzie można było spotkać zboże była kolejna lekcja biologii przydatnej na kursie 😂 tym razem testowali mnie ze zbóż 😁 kolejna moja pięta Achillesowa, więc do domu wróciłam ze źdźbłami owsa, żyta i jęczmienia we włosach 😁

Komentarze

  1. Nie załadowało mi sie zdjecie śniadanka :( (gupie telefony) ale musiało być doskonałe! Więcej, więcej! Trzymam kciuki za kurs :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za dobre słowo! A śniadanko to placek z wiśniami, kawa świeżo parzona przez filtr i gorzka czekolada :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty