Przejdź do głównej zawartości

Posty

Polecane

Zimowa wyprawa grzbietem Małych Pienin

To był ko lejny wypad z ekipą kursową. Kolejny raz Pieniny (jakbym dawno w nich nie była :D). Tym razem przeszliśmy fragment grzbietu Małych Pienin z Szafranówki do schroniska pod Durbaszką.   Pieniny to  pasmo górskie w łuku Karpat, położone w południowej Polsce i północnej Słowacji, będące najwyższą częścią długiego, porozdzielanego pasa skałek wapiennych (Pieniński Pas Skałkowy). Dzielą się na Właściwe, Czorsztyńskie, Spiskie oraz Małe. Widok spod szczytu Palenicy w kierunku północnym Sama wycieczka wydawała się miła lekka i przyjemna. Jednak znowu poszło coś nie tak i tym razem znowu późno wystartowaliśmy na szlak... Na Żurawnicę o 11:30, a tu o 12… Ale do rzeczy o 12 odbiliśmy się od kasy wyciągu na Palenicę, gdzie kasjer powiedział, że tylko narciarze mogą jeździć <wzruszenie rąk>. No nic ruszyliśmy w górę żółtym szlakiem, na Palenicę. Po drodze spotkaliśmy lokalnego Janosika, który opowiedział nam kilka ciekawostek związanych z Pieninami i koniecznie musiał sobie z nami